NATALIA's WORLD

artă şi literatură

Biroul – munca de acasă, spaţii de lucru, amenajare

telemunca, remote, working from home, birou, home office, job, office, remote work

 

Azi vom vorbi despre munca de acasă şi despre spaţii lucru.

Cum îți organizezi munca de acasă?

În tranziția mea de la angajat la freelancer, detaliul de care mă temeam cel mai mult a fost dezorganizarea, acel abis de haos entropic, în care freelancerul în pijama riscă să se afunde tot mai adânc.
Îmi amintesc că la început, prin anul 2012, mi-a fost mai greu, eram destul de confuză și aveam multe întrebări care nu-mi dădeau pace.
Voi putea lucra de acasă fără distrageri?
Voi putea fi creativă?
Voi reuși să nu mă pierd în discuții ori activități inutile și să rămân concentrată?
În acest moment în care smart working-ul (sau telemunca) a devenit o necesitate, m-am gândit să vă împărtășesc ideile mele pentru a face productivă și plăcută muncă de acasă, punând accentul și pe mediul de lucru, pe atmosfera creativă. Voi vorbi despre munca de acasă şi despre spaţii lucru.
Spaţiul de lucru potrivit poate însemna diferenţa dintre distragere şi productivitate.
A lucra de acasă cu seninătate nu e o utopie, ci o chestiune de organizare și definire a spațiilor tale.
La începutul oricărui business există două opţiuni de bază: aveţi posibilitatea să lucraţi de acasă sau puteţi deschide un birou ca punct de lucru. Mai ales acum, de când majoritatea muncilor de birou (IT, media etc) se fac de acasă, din cauza virusului Covid 19, trebuie luat în considerare că, la fel ca în oricare altă situaţie, există beneficii şi dezavantaje.

Dezavantajele muncii de acasă

Angajatorii, dar şi specialiştii în resurse umane subliniază o serie de obstacole în cazul muncii de la domiciliu.

1. Foarte multe joburi nu pot fi făcute de acasă. Dacă eşti inginer constructor, de pildă, nu poţi să dai indicaţii de acasă, ci trebuie să fii acolo unde se înalţă clădirea. Chiar şi în cazul celor care au o muncă de birou nu toate slujbele le permit să stea departe de companie – unii au nevoie de tehnologia din firmă, alţii de interacţiunea cu colegii sau de întâlnirile cu clienţii.

2. Acasă eşti distras de alte treburi. Este mai greu să te concentrezi asupra muncii de la serviciu dacă eşti înconjurat de familie sau de copii mici. Ideal ar fi să-ţi amenajezi un birou în toată regulă acasă şi să-ţi iei în serios programul de lucru.

3. Nu poţi supraveghea/verifica angajaţii. Angajatorii reclamă lipsa de seriozitate a angajaţilor care lucrează de acasă. Aceştia din urmă dau vină pe diverse situaţii atunci când nu-şi îndeplinesc obiectivele şi nu pot fi verificaţi.

Avantajele muncii de la domiciliu

Experţii în resurse umane listează mai multe avantaje decât dezavantaje ale muncii flexibile. Inclusiv studiile despre viitorul locurilor de muncă arată că tendinţa următorului deceniu în business este aceea de a lăsa tot mai mulţi angajaţi să lucreze de acasă.

1. Cresc motivarea şi productivitatea. Angajaţii care au libertatea de a lucra de acasă sunt mai motivaţi să-şi facă treaba ca lumea. Ei se pot ocupa şi de creşterea copiilor sau de alte probleme casnice şi nu mai pierd nici timp în trafic.

2. Se reduc costurile cu spaţiile de birouri. Un alt beneficiu al angajatorului este acela de a-şi diminua cheltuielile cu chiria. Spaţiul de birouri poate fi mult mai mic, este suficient un număr de birouri şi calculatoare pe care angajaţii să le folosească prin rotaţie atunci când trec pe la birou.

3. Creşte echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională. Angajaţii vor fi mai mulţumiţi dacă îşi pot rezolva mai uşor situaţiile personale. Viaţa profesională are şi ea de câştigat; creşte calitatea serviciilor oferite.

4. Se reduc absenteismul şi costurile cu transportul. Angajatorii care au probleme cu lichidităţile pot apela la astfel de măsuri inteligente de reducere a cheltuielilor cu angajaţii. Totodată veţi economisi bani şi pe întreţinerea auto.

În încheiere voi adăuga că amenajarea biroului este esenţială pentru a avea spor în activităţile voastre, pentru desfăşurarea muncii într-un mediu propice şi într-o stare generală de bine.

Este importantă crearea unui ambient plăcut, prin amenajarea unui birou personalizat, după gustul şi preferinţele fiecăruia, pentru ca munca de acasă să devină productivă, desfășurându-se în spaţii de lucru potrivite.

Natalia Nc.

Next Post

Previous Post

© 2020 - 2024 NATALIA's WORLD

Theme by Anders Norén

error: